Pas op: overstekende luiaard...... - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nicoline - WaarBenJij.nu Pas op: overstekende luiaard...... - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nicoline - WaarBenJij.nu

Pas op: overstekende luiaard......

Blijf op de hoogte en volg Nicoline

25 November 2012 | Costa Rica, Monteverde

Alweer een week verder op mijn Costa Rica-reis. Bloggen is niet altijd mogelijk want er is op de meeste plaatsen wel wifi maar geen gewoon internetcafe. En aangezien ik mijn ipad thuis heb gelaten ben ik een beetje onthand op het communicatievlak. Maar nu zit ik dus met geleende laptop bij de receptie van onze nieuwe thuisbasis voor de komende drie nachten: Monteverde. Buiten waait het, en schijnt de zon door de miezerregen. Het is hier niet voor niets nevelwoud.......
Waar de draad weer op te pakken na mijn berichtje uit Puerto Viejo? Misschien door te melden dat het na die eerste dag daar nog vier dagen aan vrijwel aan een stuk door heeft geregend. Dat was vooral erg jammer tijdens ons verblijf aan de noordkant van de Caribische kust, in Tortuguero. Dat ligt aan een lagune en je moet er met de boot heen over een roestbruinkleurige rivier met kaaimannen. Op de busreis naar het haventje gebeurde er iets bijzonders: de bus moest stoppen voor een overstekende luiaard. Fantastisch. Het beestje zette er voor zijn doen de sokken in, maar het was de meest fascinerende slow-motion crossing die ik ooit heb gezien.
We waren daar twee nachten en het heeft onbeschrijfelijk gestortregend. Werkelijk bakken en bakken met water kwamen naar beneden. Toch hebben we wel twee keer een boottocht op op de kanalen van de lagune kunnen maken en veel dieren kunnen spotten: leguanen, brulapen, capucijnerapen en heel veel mooie vogels. Een soort natte safari dus. Dit deden we later in de middag nog een keer, want dan zie je andere dieren.
Terug in de lodge proberen je kleren weer enigszins droog te krijgen. Tijdens onze tweede nacht daar viel de stroom en het water uit, dus dat was even improviseren bij het ontbijt. Dan weer op de boot terug. De rivier was inmiddels twee keer zo breed, op veel plekken buiten zijn oevers getreden en stroomde ook een stuk sneller. De tocht terug was dan ook een belevenis. Dank zij goede stuurmanskunsten van de schipper konden we in het water voorbijdrijvende boomstammen, een kaaiman en zelfs een zwemmend gordeldier (heb ik helaas niet zelf gezien) ontwijken.
Dan weer in de bus op weg naar La Fortuna, aan de voet van de Arenal vulkaan. Daar werd het ook eindelijk droger weer.
In mijn volgende blog zal ik daar de draad weer oppakken, want we gaan zometeen op 'nachtsafari'. Het is hier om half zes al donker en we gaan om 5 uur een wandeling maken met een gids. MOrgen trouwens een spannende dag: canopy tour (jawel, aan kabels en katrollen hoog boven de bomen naar beneden!) en een wandeling maken over (alweer) hoge bruggen. Daarover dus later meer.


  • 26 November 2012 - 11:00

    Lea Den Broeder:

    Spannende verslagen, het klinkt als toch wel een hectische vakantie... Hier trouwens ook veel wind en regen gehad... dus dagelijks op regensafari naar het werk ;-)
    Veel plezier verder!
    Lea

  • 26 November 2012 - 11:41

    Liesbeth:

    Klinkt allemaal goed hoor! En die regen...na regen komt zonneschijn!
    Ik verheug me op de foto's!
    enne...er gaat veel sneeuw vallen in de Alpen vanaf woensdag/donderdag....
    XXX Lies

  • 26 November 2012 - 13:57

    Debra:

    Hi Nicoline,
    What an adventure. Sounds like your having a good time even though its a bit wet.
    Looking forward to your next blog.
    Groetjes, Debra

  • 26 November 2012 - 15:41

    Mylene:

    Ho Nicoline,
    Leuke verslag nu weten we tenminste wat je allemaal beleeft. Ben benieuwd naar je foto's.
    groet Mylene

  • 26 November 2012 - 20:00

    Jaap:

    Mooi, maar ik zie nu wel uit naar een zonniger reportage, ik heb nu steeds een plu nodig als ik je verslagen lees. Geniet ervan, Jaap

  • 27 November 2012 - 00:14

    Jasper:

    Nou moeders, dan toch maar die canopy toer. Wel stoer als je het gaat doen! Filmpjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicoline

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 1264
Totaal aantal bezoekers 33461

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 14 December 2015

Ecuador en Galapagos eilanden

15 November 2014 - 13 December 2014

Van Vic Falls naar Kaapstad

22 November 2013 - 17 December 2013

Op ontdekking in ontluikend Birma/Myanmar

16 November 2012 - 08 December 2012

Costa Rica: Relaxt reizen door tropisch groen

02 November 2011 - 28 November 2011

Patagonie

Landen bezocht: