Fish River Canyon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicoline - WaarBenJij.nu Fish River Canyon - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nicoline - WaarBenJij.nu

Fish River Canyon

Blijf op de hoogte en volg Nicoline

10 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Terwijl in Nederland de eerste Sinterklaascadeautjes worden geruild rijden wij op een wederom snikhete dag naar een van de grootste ( zo niet de grootste) canyons van het Afrikaanse continent. Onderweg vrijwel geen tekenen van bewoning. Het hotel waar we lunchen ( met de mooie naam Seeheim) is meteen ook het hele dorpje op de kaart en heeft een eigen treinstationnetje. Verder onderweg nog een 'roadhouse', dat een grotere versie is van wat we eerder in Solitaire gezien hebben. Om de sfeer nog wat aan te zetten ontmoeten we er een Engelsman die op een enorme Harley Davidson door Afrika rijdt.
Onze camping is stoffig, maar heeft een zwembad(je), waar we bijna allemaal dankbaar inzakken na aankomst.
Maar uiteindelijk gaat het hier maar om 1 ding: de canyon. Die is een klein stukje rijden van de camping en we wandelen tussen 18 en 19 een uur langs de rand. De canyon is enorm, zij het voor verwende toeristen niet zo indrukwekkend als de Grand Canyon in de VS. In de diepte zien we de Visrivier, maar die staat deels ook droog. Hoewel we bij HET uitzichtspunt staan is hier niets toeristisch te doen. Ja, er is een dakje voor schaduw, en er staat een paar picknickbanken, maar je kunt er niets kopen en er is ook verder niemand. Uiteindelijk verschijnen er nog vier andere mensen, die samen met ons naar de prachtige zonsondergang kijken......

• 10 December 2014 - 21:54

Liesbeth:

Klinkt mooi hoor! Zou ook wel die zonsondergang willen zien....helaas, pindakaas, zal het moeten doen met de foto's!

• 10 December 2014 - 23:13

Debra:

Wel goed om te horen dat het niet toeristisch is. Ben echt benieuwd naar je foto's.
    Weet niet hoe lang je nog weg bent, dus geniet van de laatste dagen!