Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Nicoline - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Nicoline - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg Nicoline

18 November 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Twee dagen in Victoria Falls bekent natuurlijk eerst een uitgebreid bezoek aan DE watervallen. We zijn er aan het begin van het nattere seizoen, dus relatief weinig water.Dat heeft als voordeel dat je de enorme rotswanden van de kloof veel beter kunt zien, en eigenlijk ook de watervallen zelf. In de maanden dat de Zambezi vol staat zie je vooral heel veel nevel en spray, en word je drijfnat. Wij dus niet, en hebben uren langs de kloof gelopen om alles in alle omvang te ervaren. Mooi.....
Het gelijknamige dorp waar we logeren (in een fijn hotel) is niet veel meer dan twee straten en een kruising, natuurlijk wel met winkels en zo meer, maar redelijk bescheiden. Dat geldt dan weer niet voor de prijzen in dit verder heel arme land.
De tweede dag (vandaag) zijn we op de rivier gaan kanoen. Zes rubberboten, met elk twee mensen, een uur of drie stroomafwaarts via stroomversnellingen, groepjes nijlpaarden en een enkele krokodil. Erg leuk, maar uiteindelijk toch iets minder ongevaarlijk dan ons werd voorgeschoteld. Tot twee keer toe duvelden er mensen uit hun boot, waarvan een keer behoorlijk dicht bij een groepje nijlpaarden. Aan de toon van de gids te horen was dat toch niet helemaal ingecalculeerd......
Een avontuurlijke dag dus, die we afsloten op een veel grotere boot vanwaar we veel vogels hebben gespot en de zon onder hebben zien gaan.

Morgen gaan we naar Chobe, in Botswana: voor het eerst deze reis kamperen. Ik ben benieuwd!

• 18 November 2014 - 22:41

Lea:

o wat klinkt dat allemaal weer heerlijk (en voor mij ook vertrouwd, van vroeger...). Geniet! Maar... Kijk je wel uiit met die nijlpaarden? Die hebben best grote tandjes...

• 18 November 2014 - 23:45

Debra:

To nicoline-op-reis van debra-uitgezakt-op-de-bank,
    Sounds like you're having a good time and at least you didn't fall out of your boat.
    Nothing exciting is happening here, so please keep the stories coming.
    Take care and have fun.

• 19 November 2014 - 13:05

Mylene:

Ben jaloers op je, maar je verdient het . Geniet ook van deze mooie reis. Ben weer benieuwd naar je verhalen.

• 22 November 2014 - 16:03

Anneke:

Wel heel terug komen hoor Nicoline. Veel plezier

• 30 November 2014 - 22:06

Irene:

Wow! Toen wij er waren was ik 12. er was heeeel veel water. Foto"s nog in zw.